24 april 2007

Linus de Flinus


Deze blog is gemaakt ter nagedachtenis aan onze kat Linus (13 januari 2003 - 20 april 2007), die helaas veel te vroeg is overleden, op vierjarige leeftijd. Hij had nierfalen, en ondanks dat hij en wij heel hard hebben gevochten, is hij toch nog overleden op 20 april 2007. Het was een oneerlijke strijd.

Hier zal ik onze ervaringen neerzetten over het leven met een nierkat, ookal was het maar kort (hij is ziek geweest vanaf januari tot april 2007), ik hoop toch dat mensen in een soortgelijke situatie hier iets aan hebben.


9 opmerkingen:

Rienie zei

Hoi Wendy...
Ik zag je reactie op het overlijden van onze Sanne...
Ik vind het echt heel lief van jouw... zeker als ik zie welk lief katje jij nu moet missen... Linus was echt een beeldschoon, schattig katje... Dank je wel voor je lieve reactie en jij ook heel veel sterkte met jouw verlies...
liefs Rienie

marga zei

Wendy, hoe kan ik je blog gemist hebben? Ik snap er niets van.....
Heb heel wat bij te lezen.
Je hoort nog van me

Anoniem zei

Hallo Wendy,

Ik heb je verhaal al zo vaak gelezen over Linus, omdat ik nu in een zelfde situatie zit met onze Britse Korthaar. Ik hoop echter dat ze stabiel blijft. We vechten ervoor, net als jij met Lnus hebt gedaan. Vergeet niet dat wat jullie samen deelden niemand meer afneemt.

Anita

Runner zei

Hoi Anita,

Bedankt voor je reactie. Wat vervelend dat jullie nu hetzelfde meemaken :-(. Ontzettend moedig dat jullie ook blijven knokken. Zolang je kat het ook wil zou ik er voor blijven gaan!

Heel veel sterkte!
Wendy

Anoniem zei

jouw linus lijkt op mijn sacha ik heb zelf ook een kat met nierproblemen maar hoop niet dat hij dit hoeft mee te maken maar hij heeft geen pijn meer...

Anoniem zei

Hoi Wendy, allereerst heel veel sterkte met het verlies van je mooie kat.. Het is niet eerlijk dat hij maar vier jaar is geworden ondanks al jullie inspanningen.. Weet niet beter dan dat mijn ouders altijd minstens 10 katten hebben gehad en vooral mijn moeder is een echt kattenmens.. De katten zijn gelukkig bijna allemaal best oud geworden maar vind het verdriet hiervan toch ook altijd weer een nadeel van huisdieren.. Mn moeder heeft nog 1 kat,haar favoriet,ook waarvan de nieren zo gaat als zijn uitgewerkt..Zo ben ik op jouw site terechtgekomen en mn moeder is nu gelijk duphalac gaan halen omdat 'Katja' ook moeilijk nummer2 doet. Gelukkig is Katja wel al 21 jaar oud maar dat maakt het toch niet makkelijker.De dierenarts heeft al gezegd dat het nu echt geen maanden meer kan duren!Ben bang dat mijn moeder er aan onderdoor gaat dus besteed zoveel mogelijk tijd met haar en Katja. In Amerika doen ze al niertransplantaties,jammer dat dat hier nog niet kan!

Is je andere kat nu niet eenzaam?

Heel veel sterkte toegewenst!

Liefs,Scarlett

Anoniem zei

Hoi Scarlett,

Wat erg voor jou en je moeder dat het niet goed gaat met Katja. Natuurlijk blijft het erg ook al heeft Katja al een heel leven achter de rug. Ik hoop dat jullie samen nog een mooie tijd hebben!
Hoe gaat het nu met de duphalac, het duurt volgens mij wel even voor het werkt.

We hebben nu een nieuw katje erbij, Ruby. Heel lief rood coontje, met haar eigen karaktertje. Gaat heel goed met Lynx samen, ze vinden elkaar echt heel erg lief, heel fijn om te zien. In het begin (nadat Linus er niet meer was), leek Lynx wel nachtmerries te hebben. Dan werd hij mauwend wakker en keek hij echt raar om zich heen (heb nog nooit zoiets gezien bij een kat). We hebben daarom uiteindelijk besloten een vriendinnetje voor hem te zoeken. Natuurlijk niet om Linus te vervangen, maar voor Lynx is het weer wat gezelliger zo.

Groetjes,
Wendy

Suzanne zei

Hoi Wendy,

Met tranen over mijn wangen heb ik net je weblog gelezen. Wat een oneerlijkheid dat Linus niet oud mocht worden. En wat hebben jullie goed voor hem gezorgd. Ik wens je heel veel sterkte met het verlies.
Zelf heb ik vanmorgen gehoord dat een van onze katten te hoge waarden heeft. Het is niet zo hoog als die van Linus, maar wel te hoog. Noel (zo heet hij) is negen jaar en nog actief, maar viel ineens af. Vanmorgen zou de dierenarts zijn gebit schoonmaken onder narcose, maar hij belde en stelde voor het uit te stellen omdat ze bij het testen vanmorgen er achter waren gekomen dat de waarden zo hoog zijn. Nu moet Noel zes weken op een dieet en krijgt medicatie en hopelijk zijn de waarden dan lager over zes weken.

Nogmaals heel veel sterkte.
Liefs,
Suzanne

Anoniem zei

Dag Wendy,

De foto van Linus vond ik toevallig, toen ik op zoek was in Google naar een foto van een... taartspuit!
Ik las je ontroerende verhaal. Onlangs heb ik 2 Maine Coons in huis, waarvan 1 erg op Linus lijkt. Hiervoor had ik een witte pers, die precies hetzelfde is overkomen als Linus. Al was hij wat ouder. Sylvester, zo heette hij, heb ik ook dwangmatig gevoed met een speciaal blikje vloeibaar voer, dat gebruikt wordt om katten aan te sterken. Past makkelijk in een spuit. Het mocht allemaal niet baten. Op een dag viel het kwartje, en heb ik hem laten inslapen. Het kon gewoon niet langer. Met tranen in de ogen las ik je verhaal. Heel mooi!
Dank je wel, en veel plezier met je andere katten!

Renée