25 april 2007

Niet slapen
















Linus heeft een periode gehad dat hij niet sliep. Dat viel ons op, omdat hij als wij 's nachts wakker werden, rechtop in het bed stond. Altijd. Overdag sliep hij ook niet, we moesten hem even neerleggen zodat hij wat uit zou rusten.

Op internet vond ik dat nierpatienten (mensen) vaak last krijgen van slapeloosheid.

Other symptoms of kidney disease include loss of sleep, poor appetite, upset stomach, weakness, and difficulty concentrating. (bron: http://www.diabetes.org/type-1-diabetes/kidney-disease.jsp)

Het gekke is dat Linus ook last had van 'moeite met concentreren' wat hier als laatste symptoom wordt genoemd. Dit merkten we vooral als we hem eten gaven. Hij begon dan met eten, maar als hij ook maar íets hoorde, was hij gelijk afgeleid en stopte hij met eten.

Eten geven vergde dus veel geduld en uiterste stilte.

5 opmerkingen:

marga zei

Dat niet kunnen concentreren merk ik ook bij Benneke. Precies zoals jij beschrijft: beginnen te eten, hoort een geluidje, is meteen afgeleid en stopt met eten om nieuwsgierig te kijken. Ik noemde hem altijd ADHD maar lees nu dat je dit als een van de symptomen bij mensen gevonden hebt. Wie weet werkt het ook zo bij katten....we hebben het er nooit over gehad....

Anoniem zei

Ik lees dit allemaal zo en ik heb mijn katje 1 juli 2008 in moeten laten slapen.Ook wegens nierproblemen.De weken voor zijn overlijden zat hij ook s'nachts naast mijn hoofdkussen op 10 cm afstand van mijn gezicht mij de hele nacht aan te kijken waardoor ik natuurlijk ook niet sliep maar wist toen nog niet wat hij had en ik begon mij toen zorgen te maken!
groetjes Stefanie

Anoniem zei

Hoi Stefanie,

Jeetje dat is echt heel pas geleden nog dat je afscheid hebt moeten nemen van Timon :(. Heel veel sterkte nogmaals!

Wendy

Timon zei

Hoi Wendy

Ik kijk veel op je blog erg mooi en ook een grote steun voor mijn verwerking.
Mis Timon nog elke dag ben echt in een gat gevallen en elke dag huil ik nog omdat ik hem zo mis.
Ik hoop dat je eens met me mailen wilt om zo wat verhalen uit te wisselen.Nou wie weet hoor ik nog van je groetjes Stefanie

Anoniem zei

Hoi Stefanie,

Je kan ze zo vreselijk missen he :(? We missen Linus ook nog heel erg, het idee dat je hem nooit meer terug zal zien vind ik helemaal vreselijk :(.

Natuurlijk wil ik met je mailen, wil je mailen naar wendy@trdev.net?

groetjes,
Wendy