16 mei 2007

Die vrijdag

Bloedtest

Die vrijdag zou ik de uitslag van de bloedtest van Linus krijgen. Mijn vriend en ik hadden besloten dat voor ons het 'eindpunt' zou zijn als Linus zich niet lekker zou voelen én als de bloedtest nog hogere waarden zou aantonen van de Creatinine en Ureum. Creatinine en Ureum... woorden die je nooit van je leven zal vergeten denk ik.

9:00

Om negen uur 's ochtends belde ik gelijk de dierenartsassistente op om te vragen hoe het met Linus ging. Ze liep naar Linus toe om te kijken, en toen ze terugkwam zei ze dat hij lekker voor zich uit aan het turen was en wel geinteresseerd was in alles wat er om hem heen gebeurde. Op zich positief als hij interesse heeft in zijn omgeving, maar "voor zich uit turen" klonk niet echt goed.
Je kan natuurlijk lekker rondkijken, omdat je dat leuk vindt, of rondkijken is nog het enige wat je kan doen...

's Middags

's Middags belde ik nog een keer, omdat ik het erg lang vond duren voordat ik nu eindelijk een uitslag zou krijgen van de test. Eerst werd er gezegd dat ik na drie kwartier moest terugbellen. Dat zou dan om kwart over vier zijn. Toen ik belde, zou de dierenarts míj terugbellen na een half uur. Dus kwart voor vijf. Om kwart voor vijf hoorde ik nog steeds niets.. Toen heb ik zelf weer gebeld en bleek het voicemailbandje al aan te staan.. Ik kon het niet geloven, zou ik dan pas na het weekend iets horen?

Zes uur


Mijn zusje was die middag bij me, en uiteindelijk besloot ik om half zes maar eten te gaan maken, hoewel ik helemaal geen honger had. Om zes uur, of iets voor zessen, werd ik gebeld door de dierenarts. Hij zei dat de Creatinine nu 1202 was, en de Ureum 47. Ik hoorde het eerst niet goed, Creatinine 200? Dat is goed. En toen drong het pas tot me door: 1202, nóg hoger dan de vorige keer. Ik vroeg of we de euthanasie thuis konden doen, maar de dierenarts kon niet weg, en het zou volgens hem dan ook erg lang duren. Toen besloot ik maar om naar de dierenarts te gaan.. Mijn zusje ging mee, maar ik heb bijna het hele stuk gerend, ik wilde Linus geen seconde langer laten lijden.

Geen opmerkingen: